a#VK {font-size:100%;}
Valstybės turto fondo ekspertai įvertino Vakarų skirstomuosius tinklus 3,3 karto arba daugiau kaip 1,5 milijardo litų mažiau už jų rinkos kainą prieš parduodant juos su VP Market susijusiems veikėjams. Ar tai paaiškinama vien tik nekompetencija?
Privatizuojant Vakarų skirstomuosius tinklus (VST), Lietuva prarado daugiau nei pusantro milijardo litų.
Ši suma atiteko dabar turtingiausiems Lietuvos verslininkams. Tačiau jie juk neatėjo naktį ir nepavogė valstybės turto.
Vakarų skirstomieji tinklai buvo nupirkti pagal įstatymus, ir visai įmanoma, kad įsigydami juos už kainą, daugiau kaip tris kartus mažesnę už rinkos, vadinamojo VP dešimtuko nariai tiesiog pasinaudojo Vyriausybės, Seimo ir ypač Valstybės turto fondo politikų bei valdininkų nekompetencija.
Apie pastarųjų bukumą ir pastovų Lietuvos interesų išdavinėjimą sklinda legendos. Tačiau ar iš tikrųjų Seimo nariai, ministrai ir milžiniškas algas gaunantys turto fondo biurokratai yra tokio masto idiotai, kad galėtų vien tik iš savo kvailumo šitaip nuvertinti ypač svarbią strateginę Lietuvos įmonę?
Lietuviams, vienos korumpuočiausių pasaulio valstybių piliečiams, nesinori tikėti, kad viskas buvo taip paprasta. Nori nenori, kyla įtarimas, kad politikus ir biurokratus kažkas kažkokiu būdu įtikino specialiai nuvertinti Vakarų skirstomuosius tinklus.
Vakarų skirstomieji tinklai buvo įvertinti Valstybės turto fondo (VTF). Būtent jo valdininkai nustatė VST kainą.
Valstybės turto fondas nėra nepriklausomų ekspertų asociacija. Jo valdybą skiria Vyriausybė o tai faktiškai reiškia, kad VTF valdybą sudaro politinėms partijoms ir ypač jų rėmėjams lojalūs asmenys.
Gal būtent tai galėtų geriausiai paaiškinti, kodėl VTF vadinamieji ekspertai įvertino Vakarų skirstomųjų tinklų turtą pusantro milijardo litų mažiau nei nepriklausomi turto vertintojai iš karto po privatizavimo?
Iš Valstybės kontrolės išvadų apie Vakarų skirstomųjų tinklų privatizavimą:
1. Valstybinio audito metu nustatyti faktai ir aplinkybės rodo, jog AB Vakarų skirstomieji tinklai nebuvo tinkamai parengti privatizavimui:
1.1. pripažinus netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003-06-25 nutarimą Nr. 801 Dėl valstybės turto investavimo ir įstatinio kapitalo didinimo, AB Vakarų skirstomieji tinklai privatizuota jai neperdavus 28 247 993 Lt vertės bendrovės veikloje naudojamo turto, iš kurio 16 092 371 Lt vertės turtas priklauso valstybei. Šiuo metu nei Ūkio ministerija, nei Valstybės turto fondas neturi duomenų apie dabartinius minėtą valstybės turtą apskaitančius, valdančius ir naudojančius subjektus;
1.2. Turto fondo ir konkurso komisijos veikla lėmė, kad nebuvo perkainuotas ir tiksliai apskaitytas privatizuojamos įmonės AB Vakarų skirstomųjų tinklų ilgalaikis materialusis turtas, taip neužtikrinant tikslios ir patikimos informacijos apie privatizuojamą įmonę, o tai yra būtina skaidraus privatizavimo sąlyga.
Kas slypi po šiais žodžiais iš Valstybės kontrolės išvados: Turto fondo ir konkurso komisijos veikla lėmė? Ar tiktai nekvalifikuotumas ir (galbūt nusikalstamas) aplaidumas?
Ar turto fondo valdininkai yra tiek nekvalifikuoti, kad galėjo apie 2,5 milijardo kainuojančią įmonę įvertinti 3,3 karto mažiau? Ar tai įmanoma?
Deja, Valstybės kontrolė ne teismas ir negali aiškintis, kas paskatino VTF taip pasielgti, nors susidaro įspūdis, kad tokiu būdu turto fondas (ar jo vadinamieji ekspertai) įvykdė dar neregėto masto diversiją specialiai atėmė iš Lietuvos daugiau kaip pusantro milijardo litų.
Vis dėlto, negalime imti ir teigti, kad VTF valdininkai ėmė ir apvogė Lietuvą. Visi Lietuvos prarasti pinigai (bent jau formaliai) atiteko dabartiniam vadinamajam VP dešimtukui su Maksimų liūtu Nerijumi Numavičiumi priešakyje.
Norėdami korektiškai apkaltinti VTF ekspertus vagyste, turėtume įrodyti, kad jiems vienu ar kitu būdu buvo atsilyginta už tuos iš Lietuvos išplėštus pusantro milijardo.
Tada turbūt galėtume VTF valdininkus pavadinti vagystės bendrininkais.
Savižudiška toliau švaistyti šimtus milijonų ginklavimuisi vis labiau įsibėgėjant epidemijai ir jos nešamai ekonominei krizei.
Jei nebijote, palaikykite peticiją Šimašiui ir Vilniaus savivaldybės tarybai, kuria prašau Lukiškių aikštėje pastatyti paminklą mūsų artimuosius, Lietuvos valstybę ir lietuvių tautą išgelbėjusiems Liaudies gynėjams!
Peticija Seimui, prašanti priimti realią Lietuvos Konstituciją. Senoji 1992 m. Lietuvos konstitucija beviltiškai atgyveno ir praktiškai nebeturi ryšio su Lietuvos realybe.
Algirdo Paleckio Lietuva tai ne užsienio ir vietinių vagių įrankiu tapęs režimas. Paleckio Lietuva tai valdžios engiami mūsų šalies žmonės.
Algirdo Paleckio suėmimas akivaizdi politinė valdžios akcija, Skvernelio prezidento ir masinio lietuvių bauginimo kampanijų pradžia.
Skvernelininkai smarkiai pabrangino būtent alų ir vyną gėrimus, kurie leisdavo lietuviams truputį ilgiau pagyventi.
Išsiunčiau peticiją Europos Parlamentui, laiškus Merkelienei, Trampui ir žmogaus teisių organizacijoms prašydamas reaguoti į disidentų žudymą, psichiatrijos naudojimą susidorojimui ir kitus LR valdžios nusikaltimus.
Jei draugiškai nesusitarsime su Baltarusija dėl Astravo atominės elektrinės, Klaipėdos uostui gali tekti bankrutuoti.
Atviras laiškas Europos Komisijai apie eilinę LR valdžios planuojamą niekšybę siekiant apeiti Augimo ir stabilumo paktą.
Peticija Seimui, reikalaujanti liautis versti darbinių pajamų negaunančius žmones mokėti MIRTIES mokestį (PSD).
Eleras (LR-as) dabartinė Lietuvos valdžia. Nors ir mėgina vadintis Lietuvos Respublika, Eleras akivaizdžiai nėra nei Lietuvos, nei respublika. Praktiškai tai antikonstitucinė nusikaltėlių gauja ant Lietuvos.
Gražulizmas siaurąja ir plačiąja prasme. Gražulizmas nepagarba homoseksualams ar tiesiog kitokiems ir jos demonstravimas.
Tremtinys kabutėse sąvoka.
Čigonai sąvoka. Čigonus aukština, romais juos vadinti verčia Europos Sąjungos valdininkija ir negerbiantieji savo tautos lietuviai.